maandag 2 januari 2017

thumbnail

TomTom ?? Help wanted

Het was 13 december 2014 ik kreeg een TomTom sporthorloge te leen van een goede vriendin, zo blij als een klein kind was ik. Eerste indruk; Menu vond ik wat lastig, na veel proberen en klooien was het duidelijk. Account aangemaakt op TomTom mysports

Account;
Hier vul je al je persoonlijke gegevens in, lengte, gewicht, email-adres enzovoort, je TomTom sporthorloge is dan klaar voor gebruik. Natuurlijk even de applicatie downloaden op je telefoon, gelukkig was ik toen al in het bezit van een iPhone,  in 2014 werkte de android applicatie nog niet echt top. Inmiddels zijn er diverse third party apps waarmee je het account kan koppelen, zoals Strava mijn favoriete applicatie, Runkeeper doet ook een aardige duit in het zakje, bij beide applicaties kun je aanmelden via je Facebook account of  maak er een nieuw account voor aan.

Praktijk/Hardlopen;
Met de TomTom is eigenlijk een genot, hartslagmeting via de pols en ook gps, je kun het scherm op diverse manier instellen. Snelheid, afstand en looptijd zo is mijn scherm ingesteld, natuurlijk kun je dit naar eigen wens veranderen. Door de grote navigatie knop te gebruiken scroll door het menu.

Al met al ben ik al jaren een vervend gebruiker van mijn TomTom sporthorloge....Maar hij is aan vervanging toe, de batterij is niet helemaal top meer na iedere loop moet ik deze opladen omdat ik anders met een lege TomTom kom te lopen, dan heb ik het niet eens over de nacht- modus zodra die aanstaat gaat de batterij helemaal snel leeg. Ook heeft de nieuwe versie meer mogelijkheden in het menu.

Buiten hardlopen ben ik ook met grote regelmaat te vinden in de sportschool en laat de laatste nieuwe TomTom spark 3 nu de optie te hebben..Vanaf 2014 tot aan nu ben ik zeker ook andere merken sporthorloges tegen gekomen, atletiek vriendjes, roparun lopers allemaal meningen en allemaal verschillende merken. Wederom voor een TomTom gaan of toch een ander merk kiezen, het ene merk heeft dit als extra's, het andere merk die optie...keuzes keuzes. Hartslag op de pols, gps en multisport-modus zijn toch wel essentieel, nu kwam ik laatst de M600 tegen van Polar alleen die prijs...

Proberen;
Dat zou een fijne mogelijkheid zijn testen van een sporthorloge dan kan in de praktijk ervaren of deze voldoet aan mijn eisen, Utopie natuurlijk want welk sport-merk doet dit ? Waarom proberen, nou dat ga ik uit leggen, de meting in de pols dmv die groene lichtjes onder je watch schijnen nogal te verschillen qua merk, zo heeft de polar m200 er een stuk minder dan de polar m600 waardoor de nauwkeurigheid dus ook verschilt..zegt men! Daarom dus.

Twijfel en budget zullen uiteindelijk de keuze bepalen...

George

foto: TomTom.com





Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

About

Mogelijk gemaakt door Blogger.